keskiviikko 1. toukokuuta 2013

äänen suuren

en tiedä miksi join eilen, kun nykyään alkoholin aiheuttama sumeus vain ahdistaa ja humalassa vain syön syön syön. silti join kaksi siideriä ja yli puolitoista litraa itsetehtyä sangriaa, nyt särkee päätä ja vaa'an lukema ahdistaa niin paljon että tuskin lähden tänään keskustaan värimeren keskelle - eihän minulla edes olisi siellä ketään, jonka seurassa olla. (tasan vuosi sitten näin ex-tyttöystäväni marjan ensimmäistä kertaa puoleentoista vuoteen, hassua ajatella että nykyään hän on sekä paras ystävä että kämppis.) tiedän että vapputorin kiertäminen saattaisi piristää, voisin laittaa päälle hassut sydämenmuotoiset aurinkolasit ja likaisten haalarien sijaan kauniin valkoisen lakin, mutta todenäköisesti vain masentuisin, kun muistaisin ettei kukaan ikinä ole ostanut minulle vappuilmapalloa.

näin eilen aamulla psykiatria, jatkettuaan ensin sairaslomapaperini kesäkuun loppuun asit hän antoi esitteen kahdesta eri päiväsairaalasta. ensi viikkon tiistaihin mennessä pitää tehdä päätös, kuinka surullisen haluan kesäni olevan?

"en mä tiiä, ehkä kun mä pääsen tästä alkupaniikista yli -"
"mikä siinä päiväsairaalan ajatuksessa aiheuttaa paniikkia?"
"no... mun kaverit aloittelee gradujen kirjoittamista ja käy töissä ja matkustelee ja kasvaa aikuisiksi, ja mä viettäisin puolet päivistä jossain hullujenhuoneella missä ne pakottaa mut syömään."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

(humalaiset sanat ovat selväpäisiä ajatuksia)