perjantai 6. joulukuuta 2013

mysterious as

itsenäisyyspäivän kunniaksi hakkaan näppäimistöä ja hyvä etten ärise ääneen.

en ole ikinä ollut poliittisesti aktiivinen ihminen, mutta olen välillä huutaa raivosta sen takia, että isin poliittisen aseman takia en voi edes teoriassa sanoa julkisesti mitään, minkä voisi tulkita itä- ja kaakkoisaasian politiikan, kiinan kansantasavallan tai yleisesti kommunismin vastaisena. en edes voi puolustaa kapitalismia liian äänekkäästi, en ainakaan jos haluan ettei minulta kielletä pääsyä perheeni luo - puhumattakaan seurauksista, joista vanhempani joutuisivat kärsimään työelämässään. en mielellään en edes sähköpostitse tai tekstiviestitse, ja kaikkein vähiten sosiaalisessa tai missään muussakaan mediassa. viime kuussa lipsahdin ja sain saman tien kolme puhelua että herrajumala pois tuo ja äkkiä; "sitä on vaikea kuvitella miten laajasti ja tarkasti sun isää ja setää oikeasti valvotaan", tätini sanoi minulle ja kertoi yksityiskohtia jotka nostivat ihoni kananlihalle.

on olemassa asioita jotka ovat niin uskomattoman väärin.

(hävettää myöntää, että välillä olen kamalan vihainen vanhemmilleni koska he muuttivat maahan, jossa heidän tytärtään saa hänen seksuaalisen suuntautumisensa takia laillisesti syrjiä millä tahansa elämän osa-alueella. tiedän ettei kyse ole millään tasolla minusta, isäni tekee tärkeää työtä ja olen ylpeä hänestä, mutta silti - eikö heitä yhtään häiritse?)

4 kommenttia:

  1. Olin itse nuorempana syrjitty (alakoulussa) ja se kesti suunnilleen kolmisen vuotta. Samaan aikaan minua kiusattiin.. Silloin opin hyväksymään itseni ja hommasin yhden ystävän joka hyväksyi minut sellaisena minkä lainen olin. Nykyään minulla on vain kaksi ystävää jotka hyväksyvät minut... ja olen tottunut siihen ettei aina ole seuraa. kärsin myös pakko-oireista ja anoreksiasta eikä elämä mene aina niinkuin pitää. pointtina on se että hyväksy itsesi mene terapeutille kuten minä,avaudu ja huomaa että silloin moni muu hyväksyy sinut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. anteeksi töykeydestä, mutta luitko edes merkintää johon kommentoit? puhun politiikasta, kyseessä on hiukan eri asia kuin koulukiusaaminen. mikään määrä minun terapiaa ei tule muuttamaan kiinan kansantasavallan seksuaalipoliittisia lakeja. ja jos olisit lukenut blogiani, tietäisit että olen nähnyt psykiatreja ja psykologeja ja erilaisia terapeutteja jo vuosia.

      Poista
  2. :s ja sut voidaan tunnistaa täältäkin ja voit päätyä ongelmiin... Jaksamista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. tuskin (tai ainakin toivottavasti ei), koska en maininnut isän työtehtävää ja kyllä diplomaattisia pestejä on aika paljon ympäri kiinaa, mutta kiitos silti ajatuksesta. jaksamisia sullekin. ♥

      Poista

(humalaiset sanat ovat selväpäisiä ajatuksia)